Klaarzetten
- Minimaal 5 kinderen.
- 1 goede fee, 1 slechte tovenaar en de overigen zijn lopers.
- 1 lintje voor de slechte tovenaar.
- Teken met stoepkrijt een tikveld van 8 bij 10 grote stappen.
Opdracht
Zorg ervoor dat de slechte tovenaar niet weet wie de goede fee is!!
Slechte tovenaar:
- probeer alle lopers in het veld te tikken.
Lopers:
- zorg ervoor dat je niet getikt wordt.
Goede fee:
- probeer de kinderen die als standbeeld staan, te bevrijden.
Regels
Slechte tovenaar:
- probeer erachter te komen wie de goede fee is;
- je mag niet wachten bij iemand die je hebt getikt.
Lopers:
- als je getikt bent, word je een standbeeld en blijf je staan;
- als de goede fee je aanraakt, mag je weer meedoen.
Goede fee:
- staat een kind als standbeeld, dan kan je hem/haar bevrijden door hem/haar aan te raken;
- zorg ervoor dat de slechte tovenaar jou niet ziet bevrijden.
Einde spel:
- het spel stopt als iedereen als standbeeld staat.
Tips
Aanwijzen van een nieuwe, slechte tovenaar en goede fee:
- de slechte tovenaar wijst een nieuwe slechte tovenaar aan en de goede fee een nieuwe goede fee;
- als de slechte tovenaar weet wie de goede fee is, roept hij de naam van dit kind: is deze goed, dan heeft de slechte tovenaar gewonnen.